Lediga tjänster

Hjertmans har en säsongsverksamhet då vi jobbar med försäljning av båttillbehör, vi behöver mycket personal under perioden april till juli och till viss del i augusti beroende på vädret. Vi har öppet alla dagar i veckan från påsk till midsommar, efter midsommar har vi lördagsöppet vilket innebär att när man jobbar hos oss får man vara beredd på en del helgjobb.

Vi anställer engagerade, arbetsvilliga, positiva och båtintresserade personer som vill göra sitt bästa varje dag på jobbet. Hjertmans använder affärssystemet Pyramid, har du erfarenhet av det är det ett plus. Tunga lyft kan förekomma vid hantering av varor i butiken och på lagret.

Vi söker dig som vill leda och utveckla våra butiker i Göteborg och Stenungsund!

Om tjänsten
Du har ett övergripande drift-och personalansvar över din personal i Göteborg och Stenungsund och du arbetar operativt genom att vara en del i den dagliga verksamheten. Dina främsta arbetsuppgifter innefattar ledning, bemanningsplanering, försäljning, nyckeltalsuppföljning och kundnöjdhet. Parallellt med detta ska du leda och coacha dina medarbetare till att uppnå gemensamma uppsatta mål i verksamheten.

En del av ditt personalansvar innefattar även rekrytering av ny personal, såväl heltids- som deltidstjänster. Tillsammans med medarbetarna fokuserar ni på att ge kunderna bästa möjliga service, hitta de bästa lösningarna och vägleda dem till rätt val. Att arbeta på Hjertmans är fartfyllt, utmanande och kul. Vår viktigaste uppgift är att få fler att upptäcka och älska båtlivet. God kunskap hos medarbetare, servicekänsla och omtanke, samt hög kvalitet på vårt sortiment är viktiga grundstenar för att lösa uppgiften.

Tjänsten är placerad i Göteborg.

Om dig
Du kommer att jobba ihop med ett team som har ett stort intresse för båtliv, fritid, service och försäljning. Du en naturlig ledare som har erfarenhet av att leda och lyfta andra, en lagspelare med förmågan att motivera och inspirera. Du är en noggrann person som tar stort ansvar och vardagen ställer krav på att du är flexibel och gillar att hantera förändringar och nya utmaningar.

För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du brinner för:
Kundbemötande: Duktig på att ta hand om kunder och ge service i världsklass.
Försäljning: Tillsammans med dina medarbetare känna glädje i att hitta rätt lösningar till kundens behov.

Och att du är:

Strukturerad: Förmåga att planera, organisera och kommunicera effektivt.
Resultatinriktad: Fokuserad på att nå uppsatta mål och driva försäljning.

Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är ett krav, du behöver ha god datavana och har du även båtkunskap så är det meriterande.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren 076 307 10 29 eller Bengt Libäck på 070 594 72 77.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 29 september.

-------------------------------------------------------------------------------------

Vi söker en ny kollega till vår butik i Stenungsund!

En härlig möjlighet för dig som brinner för service och har ett genuint intresse för att skapa positiva kundupplevelser.

Om tjänsten
Att jobba som butikssäljare hos Hjertmans innebär ett roligt, varierande och ansvarfullt arbete. Vi drivs av vår vilja att hjälpa våra kunder till bästa lösningen och det gör vi genom att vi har ett riktigt bra kundbemötande med service i fokus.

Arbetsuppgifterna består bland annat av:
- Försäljning över disk, telefon och mejl, support till kunder
- Beställa och godsmottaga artiklar till butiken, genomföra uppackning, exponering av artiklar i hyllor och vara uppdaterad på aktuella kampanjer samt exponera dem i butiken
- Följa upp /säkerställa att butiken värvar medlemmar till kundklubb och genomförande av centralt beslutade aktiviteter
- Säkerställa god uppföljning av butikens ”attraktivitet” såsom ”kundvarv”, skyltning, profilering, kampanjer, ordning/reda, ”merförsäljning/kassa”, samt optimal sortimentsbredd/volym för butiken 
- Vara delansvarig för planering och genomförande av lokala butiksevent
- Aktivt jobba för att samarbetet med e-handel ska bli optimalt för bolaget
- Marknadsföra butiken via sociala medier och butiksevent
- Aktivt följa beställningspunkter, lagervärde, utgående artiklar för att säkerställa god fyllnadsgrad och lagerekonomi
- Genomföra inventering inom tidsbestämd ram
- Delta på konferenser och utbildningar
- Larma och låsa butiken
- Du kommer att jobba ihop med ett team som har ett stort intresse för båtliv, fritid, service och försäljning.
- Tjänsten är placerad i Stenugnsund.

Om dig
Vi söker dig som brinner för service och har ett genuint intresse för att skapa positiva upplevelser för våra kunder. Du är kommunikativ och tycker om att möta människor, oavsett om det handlar om att ge råd, svara på frågor eller hitta de bästa lösningarna. Som person är du ansvarsfull och pålitlig – du tar initiativ och ser till att arbetet utförs på ett strukturerat och noggrant sätt.
Din drivkraft och entusiasm gör att du alltid strävar efter att göra det lilla extra för både kunder och kollegor. Du är en lagspelare som sprider glädje och bidrar till en positiv stämning i butiken.
Känner du igen dig i denna beskrivning, har erfarenhet av butiksarbete, god datavana, affärsförståelse och är duktig på svenska och engelska i både tal och skrift? Då är du precis den vi söker!

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren 076 307 10 29 eller Bengt Libäck på 070 594 72 77.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 29 september.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Vi söker en ny kollega till vår butik i Limhamn!

En härlig möjlighet för dig som brinner för service och har ett genuint intresse för att skapa positiva kundupplevelser.

Om tjänsten
- Att jobba som butikssäljare hos Hjertmans innebär ett roligt, varierande och ansvarfullt arbete. Vi drivs av vår vilja att hjälpa våra kunder till bästa lösningen och det gör vi genom att vi har ett riktigt bra kundbemötande med service i fokus.
- Arbetsuppgifterna består bland annat av:
- Försäljning över disk, telefon och mejl, support till kunder
- Beställa och godsmottaga artiklar till butiken, genomföra uppackning, exponering av artiklar i hyllor och vara uppdaterad på aktuella kampanjer samt exponera dem i butiken
- Följa upp /säkerställa att butiken värvar medlemmar till kundklubb och genomförande av centralt beslutade aktiviteter
- Säkerställa god uppföljning av butikens ”attraktivitet” såsom ”kundvarv”, skyltning, profilering, kampanjer, ordning/reda, ”merförsäljning/kassa”, samt optimal sortimentsbredd/volym för butiken 
- Vara delansvarig för planering och genomförande av lokala butiksevent
- Aktivt jobba för att samarbetet med e-handel ska bli optimalt för bolaget
- Marknadsföra butiken via sociala medier och butiksevent
- Aktivt följa beställningspunkter, lagervärde, utgående artiklar för att säkerställa god fyllnadsgrad och lagerekonomi
- Genomföra inventering inom tidsbestämd ram
- Delta på konferenser och utbildningar
- Larma och låsa butiken
- Du kommer att jobba ihop med ett team som har ett stort intresse för båtliv, fritid, service och försäljning.
- Tjänsten är placerad i Limhamn.

Om dig
Vi söker dig som brinner för service och har ett genuint intresse för att skapa positiva upplevelser för våra kunder. Du är kommunikativ och tycker om att möta människor, oavsett om det handlar om att ge råd, svara på frågor eller hitta de bästa lösningarna. Som person är du ansvarsfull och pålitlig – du tar initiativ och ser till att arbetet utförs på ett strukturerat och noggrant sätt.
Din drivkraft och entusiasm gör att du alltid strävar efter att göra det lilla extra för både kunder och kollegor. Du är en lagspelare som sprider glädje och bidrar till en positiv stämning i butiken.
Känner du igen dig i denna beskrivning, har erfarenhet av butiksarbete, god datavana, affärsförståelse och är duktig på svenska och engelska i både tal och skrift? Då är du precis den vi söker!

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser gör de en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren 076 307 10 29 eller Bengt Libäck på 070 594 72 77.

Du är varmt välkommen in med din ansökan senast den 30 september.