Bytesrätt och retur

Bytesrätt

Du har i enlighet med Distansavtalslagen 14 dagars öppet köp. Det gäller ej på reavaror, viss elektronik, vissa kläder, specialbeställda eller kapade varor. 

Önskar du göra en retur efter 14 dagar kontaktar du Hjertmans. Beroende på vilken artikeltyp det är gör vi en bedömning om vi kan mottaga en retur. Om retur godtages av Hjertmans tillhandahåller du ett tillgodo hos oss som du kan använda vid nästa köp.

Vi har rätten att tillämpa ett returavdrag på 10-20 % i följande fall:

  • Vid retur efter 14 dagar
  • Om originalförpackning är skadad/saknas

Retur

Returavi ska alltid bifogas, den laddar du ner här >>

Returer skickas till:

Hjertmans Sundsvall

Marinvägen 1

SE-856 33  Sundsvall

SWEDEN

 

Notera kvitto/faktura nummer, namn/kundnummer. Notera även om du önskar byta till någon annan vara eller om du önskar få ett tillgodo eller pengarna återbetalad till dig (Gäller retur inom 14 dagar).

Du betalar själv returfrakten samt ansvarar för varan tills den kommit fram oss. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl. moms utom fraktkostnaden. Om du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så får du naturligtvis tillbaka hela summan. Återbetalningen ska ske inom 30 dagar efter att varan returnerats.

Retur för produkter som väger upp till 2 kg är det enklast att du skickar dem i ett brev till oss alternativt du köper färdiga förpackningar med porto som Posten säljer.

Även fast du står för frakten tillbaka till oss, hjälper vi dig gärna med returfrakt tillbaka till oss när det gäller paket mellan 2-20 kg, kontakta oss då för bästa hjälp på 060-641700 eller order@hjertmans.se. Vi har en fast returfraktkostnad på 100 kr. Då får du en returfraktsedel via mail, och vi drar av fraktkostnaden vid återbetalning. Paketet lämnas in på ditt närmsta Posten ombud.

Fel vid leverans – du saknar produkter

Saknas en eller flera produkter i din leverans och den är inte restnoterad fyller du i vårt reklamationsformulär. Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-641700. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer samt artikelnummer på de saknade produkterna.

Fel vid leverans – du har fått fel produkter

Om det inträffat att en eller flera produkter skickas istället för beställda produkter. Detta kan ske då produkter med liknande specifikationer eller artikelnummer finns på samma plats på lagret, eller att en vara kan ha blivit felmärkt. Givetvis är felplock något vi arbetar med att minimera. 

Om detta har skett fyller du i vårt reklamationsformulär. Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-641700. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer. Uppge artikelnummer på den produkt du saknas samt vilka produkter du fått i stället för beställd produkt.

Vi skickar dig den produkt du har beställt tillsammans med en returfraktsedel (MyPack Return). 

Observera att vi kommer inte återbetala ev. fraktkostnaden om du själv väljer att skicka tillbaka felskickade artiklar. Återkoppla alltid oss så skickar vi dig en returfraktsedel.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna och erbjudandena från Hjertmans.

Genom att prenumerera på nyhetsbrevet samtycker du till att Hjertmans behandlar din mailadress i enlighet med Hjertmans integritetspolicy. Hjertmans är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Du kan när som helst avregistrera dig från nyhetsbrevet.